تحولات لبنان و فلسطین

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اعتبارات ۱۵.۵ همتی این سازمان برای اشتغالزایی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار فرصت شغلی توسط بهزیستی ایجاد شده است.

تسهیلات ۴ میلیارد تومانی به کارفرمایانی که مدجویان را استخدام کنند

سید جوادحسینی، با اشاره به تکلیف و وظیفه سازمان بهزیستی در ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: اشتغالزایی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی به شمار می‌رود و تلاش ما در این میان ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به اعتبارات ۱۵.۵ همتی سازمان بهزیستی برای اشتغالزایی اظهار کرد: در موضوع خوداشتغالی و کارفرمایی به حمایت از مددجویان می‌پردازیم به صورتی که در خوداشتغالی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و در بخش کارفرمایی که اقدام به استخدام مددجویان بهزیستی می‌کنند، تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌کنیم.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اکنون نسبت تقاضای تسهیلات کارفرمایی نسبت به خود اشتغالی بسیار پایین‌تر است، افزود: برای تسهیلات کارفرمایی مشوق‌های مالیاتی خوبی مطابق قانون در نظر گرفته شده و امیدواریم تقاضای تسهیلات کارفرمایی افزایش یابد چرا که این نوع اشتغال از پایداری بیشتری برخوردار است.

حسینی در ادامه به اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های عمومی و دولتی اشاره کرد و گفت: هم اکنون وزارت نفت با اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان در این بخش به بهزیستی همکاری خوبی در زمینه ارائه خدمات به مددجویان در استان‌های محروم و ایجاد اشتغال دارد. در همین راستا، لازم است که همکاران ما به شناسایی سایر دستگاه‌های عمومی و دولتی بپردازند و تلاش برای احیا اعتبارات در بخش مسئولیت‌های اجتماعی را سرعت ببخشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.